reklama

Kto a prečo vymyslel plechovku?

Keď som naposledy venčila nášho Fridga v oravských lesoch a v druhej ruke som držala pivo nemenovanej značky (nemenovajenj preto lebo fakt netušim akej značky bolo), ma napadla otázka "Kto a prečo vymyslel plechovku?"

Písmo: A- | A+
Diskusia  (24)
hliníková plechovka
hliníková plechovka (zdroj: Marcos André)

Kedže som už túto otázku raz mala v hlave, som sa rozhodla sa pokúsiť zistiť aj odpoveď. Prvá destinácia? Samozrejme Wikipédia v anglickom vydaní. Dopracovala som sa ku pár nudným historickým faktom a technickým variáciam plechoviek, ale na koniec sa na mňa usmialo meno Daniel F. Cudzik. Tento američan, pre mňa neznámeho pôvodu, v roku 1975 vymyslel plechovku ako ju poznáme dnes. Nebol to až tak strašne originálny vynález, kedže plechovky už v tom čase dávno existovali (konkrétnejšie od roku '36), len mali celkom nepraktické spôsoby otvárania.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Osobne som dúfala, že div vzniku plechovky bude aspoň trochu zaujímavejší. Neprichádzam s nimi moc často do kontaktu. Považujem ich za nepraktické a neekologické. Nedajú sa zavrieť, znovu použiť ani poriadne umyť a po nejakom čase sa do vnútra môže ukryť veľký čierny pavúk, ktorý len čaká na príležitosť vyliezť von a vystrašiť ma. I keď môj úvodný paragraf ma asi ukazuje vo svetle unudenej pijanky čo sa túla po lesoch, bola to skôr vynipočné pohodová situácia. Každopádne som prišla ku záveru, že obsah plechovky je oveľa zaujímavejšií ako ona sama. Možno, keby ma niekto zobral do továrne, kde sa vyrábajú by som zmenila názor.

Ivana Lörincová

Ivana Lörincová

Bloger 
  • Počet článkov:  10
  •  | 
  • Páči sa:  0x

áno, mám iný link ako meno, lebo blog som mala skôr ako manžela..a inak som žienka domáca, študentka psychológie na materskej "dovolenke" Zoznam autorových rubrík:  NezaradenáChrumPrečoPsychoSúkromné

Prémioví blogeri

Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
Iveta Rall

Iveta Rall

87 článkov
Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

752 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu