reklama

Od kedy sa deti hrajú s plyšákmi?

Osoba, ktorá založila prvú komerčnú továreň na výrobu detských plyšákov a priniesla tak veľa radosti pre malých ale aj veľkých, od malička vyrastala s detskou obrnou pripútaná na vozíku. Tomu sa hovorí irónia osudu. Pôvodne to mal byť sloník pre ihly. Nie drasticky nepraktická voo-doo bábika, ale milý iheľníček. Myslím si, že v roku 1880 bola v malom nemeckom mestečku Giegen an der Brenz asi najvyššia koncentrácia malých  šťastných detí hrajúcich sa s ešte menšími sloníkmi.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (6)
plyšový zajko
plyšový zajko 

Táto spomínaná osoba sa volala Margarette Steiff, a pre úplnosť informácie musím dodať, že sa nejednalo o plyšákov ako takých, ale skôr o vypchávané látkové zvieratká. Ja ich proste volám plyšáky, aj keď plyš by ste na nich nenašli ani s mikroskopom. Z nejakého neurčitého dôvodu som si vždy myslela, že plyš je špecifický druh tkaniny, ktorý vyrábajú chrobáci alebo motýle ako hodváb. Sklamane však musím dodať, že plyš je proste akákoľvek vlasová tkanina s vlasom dlhším ako tri milimetre.

V dnešnej dobe by ste asi len s ťažkosťou našli dieťa (teda aspoň v Európe, Japonsku, Južnej Kórei, Severnej Amerike a pár ďalších štátoch) ktoré vyrastalo bez jediného plyšáka. Ja sama som svojho najväčšieho dostala na dvadsiateprvé narodeniny. Keď sa ale kritickým okom pozrieme na všetky odvetia nášho života do ktorých zabŕda technika, by som sa skôr zamyslela nad tým či nám za pár rokov (alebo desaťročí) deti budú veriť že nie všetky plyšáky musia spievať, prijímať SMSky a mať Bluetooth.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

"Hm-hm-hm macht Kinder froh und Erwachsene ebenso!"

Ivana Lörincová

Ivana Lörincová

Bloger 
  • Počet článkov:  10
  •  | 
  • Páči sa:  0x

áno, mám iný link ako meno, lebo blog som mala skôr ako manžela..a inak som žienka domáca, študentka psychológie na materskej "dovolenke" Zoznam autorových rubrík:  NezaradenáChrumPrečoPsychoSúkromné

Prémioví blogeri

Post Bellum SK

Post Bellum SK

74 článkov
Pavol Koprda

Pavol Koprda

10 článkov
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

20 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu