reklama

Integrovaný Deň detí, alebo ako vyzerá amatérska canisterapia?

Asi veľa z vás dobre vie, že dnes je Deň detí. Mňa by tento deň za normálnych okolností obišiel ako úplne bežný utorok. Sama už dieťa nie som a zároveň nie som ani dostatočne dospelá na to, aby som mala vlastnú ratolesť. Avšak vďaka nehasnúcej kreativite mojej mamy sme zobrali Fridža a vybrali sme sa s Inexom do Integry.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (6)
Obrázok blogu

Len pre začiatok upresním, že Fridge alias Fridž je náš šesť-ročný zlatý retríver, Inex je moc fajn občianske združenie, ktoré má už dlhé roky čo-to dočinenia s dobrovoľníctvom a Integra je domov sociálnych služieb pre deti a dospelých.

Celé to začalo tým, že sa jedného pekného dňa, jedno malé dievčatko pokúsilo Fridžovi vytrhnúť predný tesák. Strčilo mu malú rúčku do uslintanej papule a ťahalo o sto duší. Pohľad na Fridžov pohoďácky výraz a fakt, že si to vlastne celé užíval, priviedli moju mamu k nápadu, že by nebolo od veci zobrať ho aj medzi iné deti, respektíve ľudí, ktorí deťmi zostali.

Tak som sa prvýkrát stretla so slovom canisterapia. Canis po latinsky znamená pes. Taktiež som sa dozvedela, že táto terapia existuje vo forme riadenej, s profesionálnym terapeutom a vycvičeným psom, a živelnej, keď si hafana osvojíte a sami sa o neho staráte. My sme dúfali aspoň v to, že keď Fridža zoberieme medzi deti v Integre nech ho hladkajú, ťahajú za uši, či zuby (podľa vlastného výberu), tak to v nich zanechá pocit radosti a v ňom blaženosť z vytúženej pozornosti. Zo začiatku bol trochu zmätený z vozíčkov, na ktorých sedeli. Taktiež nechápal, že keď chce byť hladkaný, nerozbehnú sa oni za ním, ale musí prísť on ku nim. Počase však rozlúštil ako to funguje, a kľudne so mnou ku každému prišiel a nechal sa vyhladkať do nemoty.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Samozrejme, na naozajstnú canisterapiu musí mať hafan špeciálny a náročný výcvik a získať aj pekný certifikát. Ale na takéto pekné spríjemnenie doobedia stačí, ak je to proste kľudný pohoďák ako náš Fridž.

Ivana Lörincová

Ivana Lörincová

Bloger 
  • Počet článkov:  10
  •  | 
  • Páči sa:  0x

áno, mám iný link ako meno, lebo blog som mala skôr ako manžela..a inak som žienka domáca, študentka psychológie na materskej "dovolenke" Zoznam autorových rubrík:  NezaradenáChrumPrečoPsychoSúkromné

Prémioví blogeri

Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

20 článkov
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu