reklama

Aké to je, nezaujímať sa o politiku?

Nejdem sa hrať na babičku vševedku, ktorá zjedla múdrosť sveta a vylieči ľudstvo od apatie. Som Slovenka a od primeraného veku ma začalo zaujímať naše politické dianie. Niesom aktivistka. Len čítam noviny a mám otvorené oči aby som sa vo vhodnej chvíli vedela informovane rozhodnúť. Nechápala som, ako môžu byť takéto zásadné a základné veci niektorým ľudom (teda zhruba tak polovici oprávnených voličov) jedno. Nevedela som si predstaviť aké to je, nezaujímať sa o to čo je a bude s mojou krajinou. Až do dnes.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (2)
Obrázok blogu

V Sobotu 10.10.2010 sa vo Viedni konali voľby do krajinského parlamentu (Viedeň je totiž samostatná spolková krajina s parlamentom a vládou). Celá bola polepená plagátmi. Červenými, modrými, čiernymi aj zelenými (poradie naznačuje aký bol výsledok). Všetko od výmyslu sveta, ale nič čo by sme ešte nevideli. Vysmiate, dobre osvietené a vyretušované veľké tváre, všelijaké sľuby a slogany.

Každý deň som okolo nich cestou do školy prechádzala. Áno, všimla som si ich, ale tento vnem sa ani po viacnásobnom opakovaní neprepracoval do hlbších kognitívnych sfér mojej mysle. Proste som ich videla a tam to skončilo. Nemala som ani tú slušnosť si do Google napísať "Viedeň voľby", aby som sa dozvedela aspoň základné informácie. Proste sa ma to netýkalo.

Dnes, na neplánovane dlhšej prechádzke domov som prešla asi okolo desiatich takýchto politických plagátov a pri jedenástom mi to došlo. Takto sa asi cítia ľudia, ktorí nejdu voliť, aj ked môžu (a hlavne by mali). Proste a jednoducho im to je jedno. Nezaujíma ich to. Nevenujú tomu svoje myšlienky (možno dokonca ani tie podvedomé / nevedomé). Až do dnes som si to nevedela predstaviť. Asi nie je moc prijemné žiť doma, ale cítiť sa ako u susedov. Nie som vsak človek, ktorý sudi (tolerancia je moje druhé meno), a musím uznať, že byť oslobodená od verejných problémov, káuz a prešľapov môže byť niekedy veľmi odľahčujúce.

Ivana Lörincová

Ivana Lörincová

Bloger 
  • Počet článkov:  10
  •  | 
  • Páči sa:  0x

áno, mám iný link ako meno, lebo blog som mala skôr ako manžela..a inak som žienka domáca, študentka psychológie na materskej "dovolenke" Zoznam autorových rubrík:  NezaradenáChrumPrečoPsychoSúkromné

Prémioví blogeri

Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

20 článkov
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
Pavol Koprda

Pavol Koprda

10 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu